Pau Parellada a la revista “El Teatre Català” (27-04-1912)
EN PAU PARELLADA
QUEST retrat, amic llegidor, havía de publicarse, pera rendir a la Santa Actualitat tot el culte que's mereix, la setmana m passada. Peró el festiu autor de Los asistentes va dir-nos que no trobava prou be que sortís a les nostres planes vestit d'uniforme, ja que era a l'home civil a qui nosaltres festejavem, de paisà no tenía retrat.
Ara ens l'ha enviat, dispensant-nos un honor que agraïm, i agrairan segurament els nostres llegidors. Amb tot,
l'actualitat no ha quedat tant mal servida com ens pensavem.
En Pau Parellada es un home que no descansa, i
després de l'èxit a Barcelona de La forastera, estrenada, com saben els
nostres llegidors. per la companyia del Sindicat d'Autors Dramàtics, i del de Las
damas vienesas, opereta que, amb música del mestre Lehar, se li representa
cada dia al teatre Nou, acaba d'estrenar al teatre de La Princesa, de Madrid,
la traducció castellana de la primera de les obres que acabem d'esmentar.
La forastera en castellà ha
estat un altre èxit de rialles, i els diaris de la Cort parlen d'aquesta
comèdia — de tragicomèdia la califica son autor — amb força elogi i distinció.
En Pau Parellada
es un home voluntàries, actiu i simpàtic. La seva gràcia, esmersada en algunes
obres teatrals ben dignes de recordar-se — Las olivas, El regimienio de
Lupión, De pesca, Los asistentes, etc, — el feu cèlebre quan la versava en
dibuixos, que firmava amb el pseudònim de Melitón Gonzàlez.
EL TEATRE CATALÀ
publica amb satisfacció el retrat d'en Pau Parellada i el felicita per la
renovació dels seus èxits.